Image

Lubuska Edukacja Dualna 2.0

Innowacyjny model łączący różne etapy edukacji za pomocą zajęć praktycznych

Wiek uczestników: 3 – 10 lat

  • Umożliwienie praktycznego „spróbowania” różnych doświadczeń.
  • Zachwycanie otaczającą przyrodą.
  • Jakościowe podejście do edukacji nauk przyrodniczych i technicznych.
  • Pokazanie znaczenia nauk przyrodniczych.
  • Promowanie nauk ścisłych w klasach 0-3.

Wiek uczestników: 11 – 15 lat

  • Wprowadzenie elementu „ilościowego” do oceny zjawisk przyrodniczych.
  • Budowanie orientacji zawodowej.
  • Zwiększenie świadomości wyboru przyszłego zawodu.
  • Promowanie kierunków technicznych i nauk przyrodniczych.
  • Praktyczna nauka algorytmizowania.

Wiek uczestników: 16 – 20 lat

  • Uzupełnienie teoretycznej nauki przedmiotów przyrodniczych o element eksperymentu.
  • Wprowadzenie elementów ekonomii w ocenie wyników doświadczeń przyrodniczych i technicznych.
  • Włączanie młodzieży do projektów badawczych (realizowanych przez uczelnie i firmy).
  • Promowanie naukolatków.

Cele projektu to:

  1. Promocja nauk przyrodniczych i technicznych wśród dzieci i młodzieży.
  2. Organizacja warsztatów laboratoryjnych dla dzieci i młodzieży z każdego poziomu kształcenia.
  3. Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa.
  4. Dzielenie się wiedzą – Kształcenie przez całe życie.
  5. Rozwój i promocja Akademii Wynalazcy.

Ponadto dla uczestników 11 – 15 lat:

  • zwiększenie świadomości wyboru przyszłego zawodu – orientacja zawodowa,
  • określenie ścieżki edukacji,
  • trafny wybór szkoły średniej

oraz dla uczesnitków 16 – 20 lat:

  • określenie indywidualnej ścieżki edukacji wyższej,
  • decyzja o wyborze kierunku studiów,
  • świadomy wybór WYDZIAŁU uczelni wyższej.

Reportaże