Lubuska Edukacja Dualna 2.0
Innowacyjny model łączący różne etapy edukacji za pomocą zajęć praktycznych
Wiek uczestników: 3 – 10 lat
- Umożliwienie praktycznego „spróbowania” różnych doświadczeń.
- Zachwycanie otaczającą przyrodą.
- Jakościowe podejście do edukacji nauk przyrodniczych i technicznych.
- Pokazanie znaczenia nauk przyrodniczych.
- Promowanie nauk ścisłych w klasach 0-3.
Wiek uczestników: 11 – 15 lat
- Wprowadzenie elementu „ilościowego” do oceny zjawisk przyrodniczych.
- Budowanie orientacji zawodowej.
- Zwiększenie świadomości wyboru przyszłego zawodu.
- Promowanie kierunków technicznych i nauk przyrodniczych.
- Praktyczna nauka algorytmizowania.
Wiek uczestników: 16 – 20 lat
- Uzupełnienie teoretycznej nauki przedmiotów przyrodniczych o element eksperymentu.
- Wprowadzenie elementów ekonomii w ocenie wyników doświadczeń przyrodniczych i technicznych.
- Włączanie młodzieży do projektów badawczych (realizowanych przez uczelnie i firmy).
- Promowanie naukolatków.
Cele projektu to:
- Promocja nauk przyrodniczych i technicznych wśród dzieci i młodzieży.
- Organizacja warsztatów laboratoryjnych dla dzieci i młodzieży z każdego poziomu kształcenia.
- Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa.
- Dzielenie się wiedzą – Kształcenie przez całe życie.
- Rozwój i promocja Akademii Wynalazcy.
Ponadto dla uczestników 11 – 15 lat:
- zwiększenie świadomości wyboru przyszłego zawodu – orientacja zawodowa,
- określenie ścieżki edukacji,
- trafny wybór szkoły średniej
oraz dla uczesnitków 16 – 20 lat:
- określenie indywidualnej ścieżki edukacji wyższej,
- decyzja o wyborze kierunku studiów,
- świadomy wybór WYDZIAŁU uczelni wyższej.